Eşq imanına bürünmüş kişi
|
Ah ilə göz yaşı, ÖZY PƏRVANƏ AŞİQ |
EY DƏRDİ, BİDƏRMANLARA DƏRMAN ƏBƏLFƏZ !
Xətai can arxına,
Əhli-ürfan arxına,
Mərifətdən su gələr
Tökülər can arxına.
(Şah Xətai)
Ölməyincə bu sevdadan çətin dönəm, usanam,
Həqiqətdən dərs almışam, təriqətdən söz qanam,
Şahi-Mərdan sayəsində elm içində ümmanam,
Dəryaların qaydasıdır, ümmana baş endirir.
(Aşıq Ələsgər)
O avazı ancaq can yaddaşınını qulaqları eşidəcək ki, bu pərvanə aşiq bunu necə
ifadə edirdi, amma dil təkrarı olmaycaq. Çünki, dil təkrarı olmaq üçün ikinci
HacıCəbrayıl lazımdır, o da yoxdur. Bu növhəni səsi, avazı, sözü ilə
yaddaşlarda qalan Hacı Cəbrayıl can yanğısı ilə ifa edəcək.
"Ey dərdi bidərmanlara dərman Əbəlfəz,
Babil-həvayic şəninə qurban Əbəlfəz" deyəcəkdi Hacı Cəbrayıl. Bütnü
ruhunun istəyi, eşqin məst edəcək həzzi, divanəlik həddinə çatdıracağı məqamı
ilə deyəcəkdi. O mövlanın qapısında durmuş hacət istəyən şəxs və ya Hacı
Cəbraylın bir dostu demişkən, öz yanında görüb hacət istəyən kimi istəyəcəkdi.
Yox, özü üçün istəməyəckdi, iltimasi-dua edənlər üçün istəyəcəkdi. Özünə
istəmyə yer qoymayacaqdı, elə qoymadı da. Dəvasız dərdə düçar olanda da dərdinə
dərman istəməycəkdi, çünki yeni bir mərhələ gəlirdi. Bunu artıq Hacı Cəbrayıl
bilirdi. Dərman yox, aşiq olduqlarını görmək istəyəcəkdi. Mövlalarını heç kəsin
görə bilmədiyi kimi görmək istəyəcəkdi. Əzabların içində çırpınan cisminə
rəğmən ruhu "mən sizdən doymadım, bu əzablar nədir ki" deyəcəkdi.
Görüş istəyən dərman istəməz. Hacı Cəbrayıl da görüş istədi, dərman istəmədi.
Əgər istəsəydi, dəvasız dərdlər dərmanı olan ağaları o dərmanı ondan
əsirgəməzidlər. İstəmədi və görüş vaxtı gəldi. Aşiq-məşuqun bir-birinə
sarılması məqamı gəldi, "ağa, sənə fəda olum" məqamı gəldi, bir sözlə
aşiq Cəbrayılın pünhan məqamı açıldı və zahirə gəldi.
"MƏN HYSEYN NÖKƏRİNİN NÖKƏRİYƏM" VƏ YA
"AĞLARAM, A" (Hacı Cəbrayıl)
Atam Heydər, anam Zəhra Hüseynəm,
Hüseynəm a, Hüseynəm a, Hüseynəm.
Babam Mühəmməd Mustafa, Hüseynəm,
Hüseynəm a, Hüseynəm a, Hüseynəm.
(Hacı Cəbraylın oxuduğu növhədən)
Açıldı bu pünhan məqam!!! İçimizdə idi deyə həmin məqamı görmədik. Gedəndə,
bizlərdən ayrılıb qafileyi-eşqə qoşulanda bu məqam açıldı. Amma... Aşiqlə
məşuqun sirri açıldımı, artıq ikisindən birinin yaşamaq haqqı olmur, fəna
olanın bəqa olana qovuşma anı gəlir, cəm özü tamamlanır, höccət tamamlanır.
Dünya sözü ilə deyirlər ki, Hacı Cəbrayıl komaya düşdü. İnanmıram. Hacı
Cəbrayıl əbədi səfərindən bir qədər öncə mövlaları ilə pünhan görüşdü. Sonra
qayıtdı, son dünya zikrlərini etdi, görüşəcəyi mövlalarının isimlərini bir daha
qalanlara xatırlatdı, daim etdiyi dualarda dediyi kimi son nəfəsdə
kəlmeyi-tövhidi cari etdi və əbədiyyətə uçdu. Ariflər getmir, ariflər uçur.
Sevdiyinə qovuşdu, elə həmin yaşda qovuşdu, eyni yaşda
görünmək üçün qovuşdu, eşqinin mahiyyətinə vardı İmam Hüseyn aşiqi Hacı
Cəbrayıl, Hüseyn nökəri Hacı Cəbrayıl, Hüseyn nökərinin nökəri Hacı Cəbrayıl.
Kərbəla meydanı, qurulu xeymələr, qusmal torpaq, qızmar günəş, susuz əhli-beyt,
döyüş meydanı, şəhid olan cavanlar, arxasız, köməksiz qalan üsəra, vay
nalələri, əxlaq və mərifət mənbəyi əhli-beyt üzvlərinin ərkanla dolu vida
göruşləri, xeymələrin yağmalanması və bu meydan içrə Hacı Cəbrayılın ürək
yandıran avazı. Bu səhnəni Hacı Cəbrayıl rövzə oxuduğu minbərdən yaradırdı, bu
səsin eşqilə hamını uzun əsrlər üzərindən keçirərək Kərbəlaya aparırdı. Hüseyn
bacısı xanım Zeynəbin atası Əliyyəl-Mürtəza ilə görüşünü vəsf edən aşiqin göz
yaşı eşqinin içində lələ dönürdü. Yrəyinin ağzına gələn məqamında "açın
qulaqlarınızı eşidin, Hüseyn kimi aşiq olmaz, Zeynəb kimi bacı olmaz, Əbəlfəz
kimi qardaş olmaz, Əliəkbər kimi oğul olmaz" deyə bu aşiq məqamları
vurğulardı. Biz dediklərini eşitdik, amma o dediklərini yaşadı və sona qədər
yaşadığını elə yaşadı. Öz istədiyini və öz istədiyi kimi yaşadı.
Son məqamında öz aləminin Kərbəlasında bu görüşün eşqilə yanan bu aşiq "nə
oldu bir Kərbübəlaya gəlmədin" ərki nazı edəcəkdi. Hüseyn məqamına dəyər
olan
"Düşdü İbrahim əgər, şövqi həvayi-eşqə,
Vəli kim etmədi tab dərdi bəlayi-eşqə,
Bircə qurban ilə kim gəldi minayi-eşqə,
Gəlmişəm buraya yetmiş iki qurbanım ilən"
misralarını deyəcəkdi Hacı Cəbrayıl.
Yox, bu hamısı deyildi, bu aşiqin yanında dostları İmam Hüseyndən söz salanda
və ya elə Hüseyn adını çəkəndə onun "ağlaram, a" nidası eşidiləckdi.
"İlahi, bu dünyada gözlərimizi Hüseyn üçün ağlat ki, qiyamətdə bu gözlər
giryan olmasın" iltiması edərdi.
"Ağlaram, a" bu sözü biz öz danışdığımız sözə, o isə aşiqi olduğuna
ünvanladı. Bu "ağlaram, a" bir məqam idi, hələ çoxumuzun vara
bilmədiyi məqam idi. Onun üçün çox sadə, bizlər üçün mübhəm, onun üçün əl
çatan, bizlər üçün intəhasız, onun üçün asan keçiləsi rahat yol, bizlər üçün
keçilməz dağ keçidləri. Fərq bu qədərdi.
"İlahi, Hüseyn eşqini qəlblərimizdən əskik etmə". Bu da onun duası
idi, bir aşiqin duası idi, aşiqlərə olan duası idi.
Sonda köhnə kişilərin bir duası var idi və bu kişilər son məqamda bir-birinə
"axirətdə görüşənə kimi" vidası edərdilər.
Ymid etmirik, amma axirətdə görüşə bilmək təsəllisilə bu imam Hüseyn aşiqindən, imam Hüseyn nökərindən, imam Hüseyn nökərinin nökərindən, bu aşiq bülbül və yanar
pərvanə aşiqdən ayrılırıq.
Elnur Mirzə,
"Ekspress” qəzeti, 9.10.2008 il
Mikayılov Cəbrayıl Mikayıl oğlu 1952-ci ildə Abşeron rayonunun Novxanı
kəndində anadan olub. Kiçik yaşlarından Quran
oxumağı öyrənib. Sonralar orta təhsilini Maştağa qəsəbəsində yerləşən məktəbdə
davam etdirməklə yanaşı, həmin qəsəbədə o dövrün böyük din alimlərinin yanında
dinin əhkamini öyrənib. 1973-1975-ci illərdə Sovet Ordusunda həqiqi hərbi
xidmətdə olub. 1975-1982-ci illərdə Özbəkistanın Buxara şəhərində «Mir-Ərəb»
mədrəsəsində dini təhsil alıb.
1982-ci ildən Bakı
şəhərində «Əjdər bəy» və «Təzə pir» məscidlərində axund vəzifələrində çalışıb.
Eyni zamanda Qafqaz Müsəlmanları İdarəsinin sədri Hacı Allahşükür Paşazadənin
Şəriət üzrə müavini və Qazilar Şurasının üzvü olmuşdur.
2008-ci il sentyabrın 30-da
ağır xəstəlikdən sonra vəfat etmişdir.
Allah rəhmət eləsin, qəbri nurla dolsun!