Məgələnin əvvəli (bura basın)
NOVXANILILAR
Novxanı həm zahirən, həm də mental cəhətdən Abşeronun başqa kəndlərinə çox

oxşasa da, fərqli
cəhətləri də vardır.
Kəndin qədim hissəsində qalmış ev və həyətlərə diqqət yetirdikdə görürük ki, hər bir həyətdə su quyusu və tövlələr, habelə xırman, bostan məhsulları saxlamaq üçün anbarlar vardır. Novxanının əncir və üzümü başqa kəndlərdəkindən fərqlənir. Binaların və həyətlərin quruluşundan belə məlum olur ki, vaxtilə insanlar əsasən əkinçilik, bağçılıq və maldarlıqla məşğul olublar. 1832-ci ildə kəndin istifadəsində təxminən 10000 hektar

torpaq sahəsi olub. 80 xalvar əkinçilik, 75 xalvar üzüm bağları, 75 xalvar zəfəran tarlaları, 75 xalvar isə bostan salınması üçün ayrılmışdır. 550 xalvar əkinçilik üçün yararsız hesab edilirdi. Novxanıda demək olar ki, hamının evində xalça, palaz toxunub, parçadan, zərbaftadan tikmələr yaradılıb.
Yerli
əhalinin özəl xüsusiyyətləri haqqında danışarkən bir fakt tez-tez vurğulanır;
novxanılılar heç vaxt bağa çəpər çəkməz, həyətə qıfıl vurmazlarmış. Milli adətlərdən
çoxu bu günə gəlib çıxmasa da, bir qismi qorunmaqdadır.
Camaatın mətbəxində xəmir xörəklərinə xüsusi önəm verilmişdir. Qış günlərində

Əhalı dindardır, şiə təmayüllüdir. Kəndin din xadimləri Azərbaycanda tanınmış

Novxanıdan yetim qalan balalar heç bir zaman uşaq evlərinə verilməzdi. Azyaşlılar

Novxanılılar
türk əsillidirlər. Sakinlərin şifahi
nitqi özünəməxsus özəllikləri ilə seçilir. Maraqlı bir faktdır ki,
novxanılıların ləhcəsi Dərbənd qalasının ətrafında yaşayan azərbaycanlı əhalının
ləhçəsi ilə demək olar ki, eynidir. Kəndin
qocaman sakinlərinin bir çoxu hətta ulu baba və nənələrinin danışıqlarını
xatırlayaraq birmənalı israr edir ki, Novxanıda əhalı heç zaman fars dilində
danışmayıb.
Görkəmli mütəxəssis, tarix elmləri doktoru, professor Sara xanım Aşurbəyli "Bakının orta əsrlər tarixinin oçerkləri” adlı fundamental monoqrafiyasında bildirir ki, türk tayfaları Azərbaycana eramızdan əvvəl I minillikdə və erkən daxil olmuşlar”. Elə türk soylu xalqların – hunlar, bolqarlar, xəzərlər, savirlər, avarlar və s. zaman-zaman axınının və Abşeronda da məskunlaşmasının nəticəsidir ki, artıq VII əsrin 20-30-cu

Tanınmış alim-etnoqraf Təvəkkül Səlimov-Şağani yazır: ”Azərbaycanın görkəmli tarixçilərinin tədqimatlarından aydın olur ki, türksoylu əhalinin Abşeronda məskunlaşması və tədricən oturaq həyat tərzinə keçməsi prosesi eramızdan əvvəl IV-III əsrlərdən üzü bu yana baş vermişdir. Eramızın əvvəllərindən etibarən isə türksoyluların yarımadaya yeni axını daha da

Qeyd etdiyimiz həqiqətin üzərinə bir daha qayıtmaqla təkrar edirik ki, Bakıətrafı
kəndlər, o cümlədən Novxanı da ən azından eramızın əvvəllərindən etibarən intensiv surətdə məskunlaşma nəticəsində VI-VII əsrlərdə kənd yaşayış məntəqələrinə məxsus bütün vacib atributlara malik olmuşdur. Özü də burada türksoylular (azərbaycanlılar) həmişə əksəriyyət təşkil etmişdir.Novxanı əhalisi
maldarlıq, əkinçilik, üzümçülük, balıqçılıq, toxuculuq, daşişləmə, dülgərlik, bənnalıq,
dəmirçilik və s. ilə məşğul olmuş, qonşu kəndlərlə əlaqə saxlamışdır.